Váratlan egyéni rekordom

írta: Medgyesi Attila

Hosszú hétvégére érkeztünk Harsányba a már két napja ott horgászó barátainkhoz. Ők bojlis módszert alkalmaztak, mi pedig feeder bottal igyekeztünk halat fogni.

Szombat reggel az egyik barátom adott egy 18 mm-es 50/50 mixből Spanish Robin Red, sárgabarack ízesítésű Keen Carp bojlit kipróbálásra. Bedobás után 10 perccel „valami” majdnem elvitte a botomat, bevágás közben pedig azt hittem kitépi a kezemből a felszerelésem. 20 perc fárasztás után a hal már nagyon eloldalazott, így megkértem barátomat, hogy csónakkal menjünk utána.

Mikor további 10 perc csónakos fárasztás után sikerült megszákolni ezt a gyönyörű halat, nem akartam hinni a szememnek. Egy hatalmas, és nagyon vastag pontyot láttam a hálóban. Mikor a partra értünk azonnal lemértük, kereken 27 kg-ot mutatott a mérleg.

Hihetetlen! Különösen annak fényében, hogy az előző napon fogott 11 kg-os hal volt eddig a legnagyobb pontyom! Hatalmas megtiszteltetés volt egy ilyen gyönyörű hallal fotózkodni.

A hal biztonsága érdekében a fotókat a vízben készítettük. Miután végeztünk méltóságteljesen úszott el.