Két éjszaka a Széki-tavon

írta: Okolenszki László

Czifrák Csabi csapattársam halainak hírén felbuzdulva érkeztem a partra, a nagytestű pontyok becserkészéséért. A csalim 24mm-es Nutty Mixből, Mandula aromával készült a Bait Service-ben.

Az első 2 órában már három 10-13 kg-os pontyot merítettem, ami engem is nagyon meglepett. Mi lesz itt? Kérdeztem magamtól, mivel csak egy munka akksival érkeztem szerényen. 24 óra múlva 16 db halat engedtem vissza a merítés, fertőtlenítés után a csónakból. Másnap nappal egy ismerős látogatott meg, aki annyira segítőkész volt, hogy hazakocsikázott a másik akkumlátorért, így folytathattam amit elkezdtem.(megmentett)

A fotókat hanyagolnom kellett, mivel a pecám nagyon hamar véget ért volna, ha kihozom a halakat a fényképezőgép elé. Tudom, hogy egy írás így nem túl hihető, de aki egyedül horgászik és történt már hasonló vele, az megérti.

A második éjszaka 11 db 14 kg feletti érkezett, nem hittem el. Hajnalban és reggel három gyönyörű nagytestű pontyot fotóztunk nagy örömmel. Egy 18,50 egy 20,10 és egy 22,30 kg-osat.

A két nap alatt 12 kg bojlit etettem el, de az eredmény magáért beszél. 32 kapásból 31 halat merítettem, ezt is kiváló aránynak tartom. Egyszerű előkém volt 4-es horoggal, amitől sokan óckodnak, de az akadás minden esetben tökéletes.

Ezúton szeretnék megkérni minden tisztelt sporthorgászt, hogy vigyázzunk az egyesületünk halállományára, hisz óriásit fejlődött az évek alatt!!!

Ilyen szezonzárást kívánok minden pontyhorgásznak, bár még egy novemberi Szücsi előttünk van…