Pünkösdi örömpeca csodás pontyokkal

írta: Tolnai Gábor

Az idei év második horgászkalandja is a csodálatos Ludányi kavicsbánya tó horgászvizére esett. Ezúttal Péter Gabi csapattársam is elkísért minket erre a két éjszakás, rövid hétvégi pecára. A vízterület egy másik részén foglaltunk helyet, amit egy kicsit sem bántam, hisz így a tó más részéről is hiteles információt kapunk és szép lassan eljutunk oda, hogy elérjük a magunk által kitűzött végcélt. Ez a mi esetünkben az volt, hogy minél alaposabban megismerni a tavat és hasznos információk ismeretében horogra csalni a tó legöregebb és legnagyobb bajszosait.

A meder felderítése nem sok jóval kecsegtetett. Egyenletes, sík, víz alatti domborzat nélküli meder tárult elénk egészen 130 m-ig. Majd ennél a távolságnál egyszer csak csökkent a vízmélység. Sikerült egy 20 m hosszú, 2 m széles, 50 cm-es kiemelkedést kitapogatni, aminek környékét iszapos és kemény talaj váltakozása jellemezte. Lehetőségeink erősen határolva voltak, ezért úgy döntöttünk, hogy mindhárman egy-egy bottal ezt a hotspotot fogjuk horgászni. A többi botot pedig a parti horgászok által is horgászott távolságában helyeztük el, kb. 80 m-re.

Péter Gabi az 50-50 alapmixet favorizálta. Tamás és én az előző horgászaton használt Birdfood- Banán és az új, erősen halas Fresh Seafood alapmixből készült 20-as méretű bojlikat használtuk Az este szokás szerint hamar elért minket. Valahogy úgy érzem, hogy mikor horgászom, akkor valaki dupla sebességre állítja az idő vaskerekét, olyan gyorsan váltják egymást az éjszakák és nappalok.

Ahogyan az éj leple teljesen ránk telepedett, úgy elevenedett meg a tó és ontotta ránk a szebbnél szebb halait. Döbbenet, mennyire más arcát mutatja a tó éjszaka, mint nappal. Éjfélre a fényképalbumunk két szép hallal gazdagodott. Naná hogy örültem.

Tomi sem búslakodott, hisz egy 14.60-as tükrössel pózolhatott. A Birdfood mixből készült bojli újra nagyszerűen működött, és még csak egy pár órája horgásztunk.

A hajnali órák Gábornak is meghozták a halat, ismét egy szinte Tamáséval azonos súlyban lévő tükrös került a kameránk fókuszába, csak neki az 50-50 alapmixből és Spanish Robin Red aromával készült bojli volt a szimpatikus.

A kíméletes visszaengedés nagyon fontos. Mindig az kell, hogy lebegjen a szemünk előtt, hogy egy élőlény élete, sorsa a mi kezünkben van. Ezért mindenkit arra kérek, hogy nagy figyelmet fordítson kedvenceink védelmére.

A reggel utolsó hala is bőven 10 kg felett volt. Ránk fért egy kis alvás a következő éjszakára felkészülve. Talán említenem sem kellene, de neki is egy duplán fűzött Birdfood bojli volt a kedvence.

A nappali csend délután háromig tartott. Olyan érzésem volt mintha ez a ponty nem akart volna osztozni társaival az etetésen és ő egy kicsit előbb érkezett. Óriási harcos volt, keményen fárasztott engem, az ereje tükrözte a jellemét, egy igazi hadvezérrel álltam szemben. Remélem, találkozom még vele 20 pluszos korában is.

Tamás kihúzott szerelékének 50-es előtét zsinórján volt fennakadva ez a kis kagyló csoport. Most már érthető miért neveztem hotspot-nak a távolabbi etetésünket. A törésoldalak kagylóval, az iszapos részek pedig szúnyoglárvákkal voltak tele. A nagy pontyok szívesen látogatják a természetes táplálékban gazdag helyeket ezért számukra egy ismert, rendszeresen látogatott területen kínáltuk fel bojlijainkat. Ami a pontyok táplálkozásában a legszembetűnőbb volt, hogy rendre a magvas, szénhidrátos bojlit részesítették előnyben. Na igen, a helyes csali választás a Keen Carp filozófia egyik alaptétele.

A horog hegye is állandó ellenőrzés alá vonva, és ha a szükség úgy tartja, egy kicsit megigazítjuk, hogy mindig 100%-osan megbízható legyen a végszerelékünk.

Ismét ránk sötétedett és a pontyok mohó táplálkozásba kezdtek. Újabb tíz feletti töves került a lencsevégre.

A túránk legnagyobb hala is ekkor érkezett, egy gyönyörű, kereken 18 kg-os tükrös személyében. Nagyon boldog voltam, hisz érzem, hogy jó úton haladunk, és viszonylag rövid idő alatt is mozgalmas, eredményes horgászatot tudunk produkálni.

Természetesen Tomi sem akart alulmaradni és válaszként egy hibátlan 16,7 kg–os tövest emelt a fényképezőm elé. Az éjszaka 10 kg alatti halat nem fogtunk. Fantasztikus, hogy mennyire uralták a nagytestű pontyok az etetést.

A hajnal csodálatos látványát és túránk utolsó pontyának megfogását Péter Gabi csapattársunk remek pillanatképe teszi emlékezetessé.
Egy fantasztikusan mozgalmas, nagy halakban bővelkedő, 40 órás horgászaton vagyunk túl,. 18 db megfogott pontyunk átlagsúlya 12,7 kg volt. Az eredmény magáért beszél.
A Birdfood mixet joggal nevezhetjük a Big water mix kistestvérének. Akinek kevés ideje van egy-egy horgászkalandra, nem tud kiülni 7-10 napra, és mégis szénhidrátban gazdag bojlira van szüksége, annak ez a mix a megoldás.
Próbáljátok bátran, nem fogtok csalódni! Mindenkinek hasonló eredményes horgászatot kívánunk.