Nyári emlék

írta: Melkuhn Bendegúz

Tavaly júliusban öcsémmel Brúnóval és barátunkkal, Bencével ismét visszatértünk a Nagykállói horgásztóra. Szándékosan a tó legkevésbé preferált helyeire foglaltunk, hiszen a horgászatunk tudatosan, a nagy halak megfogása köré épült.

A helykeresés viszonylag könnyedén ment, igyekeztünk alkalmaztuk a Workshop-on tanultakat. A tavon megforduló horgászok többsége a szigetek köré helyezi szerelékét. Mi szándékosan ezeket a helyeket kerültük el. Alapos helykereséssel, a parttól 7-8 méterre helyeztük el a bójáinkat. Három napos előetetéssel kezdtük meg az 5 napos túrát. A horgászat nélküli napok lassan teltek, és mondanom sem kell, nem sokan hittek bennünk.

A használt csali a Keen Carp Bait Service-ben készíttetett, 28 mm-es Big Water Mixből készült, Spanish Red/Black Pepper aromával ízesített bojli volt.

Lassan, de eljött a mi időnk. A szerelékek a helyükre kerültek, majd kevés idő múlva Bence a kezében tarthatta az első pontyot, amely 16 kg-ot nyomott.

Sötétedés után öcsém folytatta a sort, egy 18,50 kg-os hallal.

Az éjszaka hátralevő része csendesen telt, de nem magamtól ébredtem, a kapásjelzőm riasztott. A ponty súlya 20,40 kg volt.

Visszaengedés után Bence szólt, hogy neki is egy 20 kg-nál nagyobb halat sikerült fognia. 20,20 kg-nál állt meg a mérleg nyelve.

Nagyon boldogok voltunk.

A nap folyamán még 4 darab 15 kg feletti halat szákoltunk.

Az ötödik és egyben utolsó éjszaka eseménydús volt. Sötétedést követően jelzett a jelző, majd egy kemény fárasztás után szákba került a hal. A súlya 20 kg körül volt, azonban az analóg mérleg miatt nem tudom biztosra mondani, hogy átbillent a vastag csíkkal jelzett beosztáson. Így inkább 20 kg alattinak könyveltük el.

Az éjszaka folyamán még sikerült 5 további pontyot fognunk, melyek súlya 18,20 kg, 17,90 kg, 17,10 kg, 14,60 kg és 11,20 kg volt.

Másnap, pakolás közben érkezett a búcsúhal, egy 15,50 kg-os duci ponty személyében.

A jól felépített taktikánknak és megfelelő hely és csaliválasztásunknak köszönhetően, úgy gondolom, egy igazán eredményes horgászatot sikerült zárnunk.