Big Fish Time

írta: Lukas Krassnitzer

Azzal, hogy az ősz kifejezetten nagyhalas időszaknak számít, gondolom nem árulok el nagy titkot. A falevelek hullásával egyenesen arányos a hőmérséklet csökkenése. A legtöbb nagypontyhorgász ilyenkor elérkezettnek látja az időt, hogy a tél beállta előtt még utoljára a horgászatra fókuszáljon.

Barátommal, Kevin Kupljenikkel mi is úgy döntöttünk, hogy ellátogatunk az egyesületi vizünkre, egy osztrák, 1000 hektáros természetes vízre, egy gyors éjszaka erejéig.

A helyeket 5,5 és 7,5 m mélységben jelöltük ki, majd a horgászat előtt 3 napig előetettünk a Keen Carp Bait Service-ben készíttetett, Mixed Birdfood Mixből készült bojlival.

A három nap elteltével végre elérkezett az idő és sikerült kijutnunk a partra. Hihetetlen éjszaka volt. Összesen 5 halat sikerült fognunk, melyek közül 2 db 20 kg felett volt.

Íme egy pár kép a halakról:

22,40 kg

15,30 kg

23,30 kg

A halakban dús éjszaka után úgy döntöttünk, hogy a helyeket pihentetjük és csupán etetjük őket. Naponta 300 g bojlit szórtam helyenként és alig vártam már hogy újra kijussak a víztározóra horgászni.

Ezúttal egyedül vágtam neki a horgászatnak. A helyhez érkezve felállítottam a tábort, majd a botok beélesítése következett. Az első kapásra nem kellet sokat várni. Egy szép tőponty volt a tettes, akit 18,80 kg-mal mérlegeltem.

Ez az éjszaka hozott még egy jó halat.

19,90 kg

Ezt a rövid pecát is sikerült sikeresen zárni. Megint hagytam pihenni a helyeket és tovább folytattam az etetést. Annak ellenére, hogy éjszaka már nagyon hideg volt, mégis nagyon motivált voltam és alig vártam a hétvégét hogy ismét hódolhassak szenvedélyemnek. Péntek este munka után egyből a part felé vettem az irányt. Gyors táborépítés, majd a szerelékek bejuttatása következett az előkészített helyekre.

A vacsora egy lélegzetelállító környezetben fogyasztottam el.

Vagyis csak fogyasztottam volna, ugyanis természetesen az egyik bot éppen vacsora közben sült el. A tettes egy 12 kg-os töves volt. Ezt követően az éjszaka nyugodtan telt egészen a reggeli órákig, amikor ugyanis a kapásjelzőm hangja ébresztett.

Kemény küzdelem után pillantottam meg az öreg harcost. 20,40 kg-mal mérlegeltem.

A következő éjszaka is tartogatott egy szebb tövest számomra.

17,80 kg

A megfelelő hely- és csaliválasztásnak, illetve felkészülésnek köszönhetően, a tavalyi őszt teljes sikerrel zártam.