Három hét Gyékényesen

írta: Gehringer Péter

Már két éve terveztem ezt a túrát, ezért kicsit több időt szántam rá. Úgy éreztem, három hét elég lesz, hogy biztos elkapjak egy jó időszakot. Egyik kedvenc vizemre, a Gyékényesi Kotróra indultam, azon belül pedig a „beton placc” nevezetű helyre.

Helyi barátomtól megtudtam, hogy az utóbbi időben sokat horgászták ezt a területet. Előttem két hetet egy neves cég horgászcsapata töltött el, ő előttük pedig egy háromfős szlovák csapat volt két hétig. A „helyi erő” azt mondta, hogy ígéretesek a kilátásaim, majd mikor kérdésére válaszolva megmutattam, milyen csalival készültem, csak a fejét fogta és annyit mondott, hogy "mennyi törpeharcsa csali". Hiába magyaráztam neki, hogy ez nem fordulhat elő, nem hitt nekem.

A horgászatra egyébként 20, illetve 24 mm-es Big Water Mixből készült, Spanish Red/Black Pepper aromákkal ízesített bojlit vittem magammal és teljesen biztos voltam benne, hogy nem lesz gondom a törpeharcsákkal. Egyetlen dolog miatt aggódtam egy kicsit, az pedig a hideg idő volt, hiszen köztudott, hogy a Big Water nem feltétlenül a lehűlő vizek aduásza, ettől függetlenül reménykedtem benne, hogy a tó nagyságából adódóan még nem hűlt ki annyira a víz, hogy ne működjön a bojlim.

Koradélután érkeztem a partra, viszont mire végeztem a kipakolással és a táborállítással besötétedett, így a helykeresést másnapra hagytam.

Másnap hosszas mederfeltérképezés után végül 5 darab H bóját helyeztem el, kettőt a partszélbe, az egyiket 5 méter-es vízbe, a másikat pedig a túlsó sziget parti törésének az aljába, 8,5 – 9 méteres vízbe. A maradék három bójámat a nyílt vízen raktam le, ahol az 5-6 méterre feljövő púpokat választottam.

A hozzám közelebb eső két púpot már aznap elkezdtem horgászni attraktívabb bojlikkal, és még aznap este sikerült egy 7,5 kg-os pontyot fognom. Ezen felbuzdulva egy 20 mm-es Big Water-ral csalizva vittem vissza a szerelékemet, két nap múlva megfogtam az első 10 kg feletti pontyomat.

A többi bójámat három napig etettem alkalmanként fél kg bojlival, majd mikor már szereléket is húztam rájuk az etetés mennyiségét visszavettem. Ha egy hely ezt követően 48 óra alatt nem adott halat, váltottam. Ezt addig csináltam így, míg végül meg nem lett a két favoritnak vélt hot spot-om.

Ezek persze a két legtávolabb lévő bójám által megjelölt helyek voltak, az egyik egy 5 méteres púp tetején a másik pedig a sziget part széli törésének aljában, 8,5 méteren, ahol 5-10 cm iszapot találtam. Előbbit szimpla 24-es, utóbbit pedig dupla 20 mm-es Big Water-rel horgásztam.

Működtek a bóják, sorra fogtam a szebbnél szebb halakat egészen 17,57 kg-ig.

Kezdtem örülni, hogy minden jól megy, aztán 5 nap csend következett.

Sejtettem, hogy nem velem, vagy a csalimmal van a baj. Az etetés mennyiségét kicsit növeltem és a csali méretét visszavettem szimpla 20 mm-esre. Ennek aztán meg is lett az eredménye, ugyanis pár kisebb ponty után reggel a balos botom kapásjelzője egyenletes húzással ébresztett. A hal a botra ráemelve is kérte még a zsinórt. Azonnal csónakba szálltam és elindultam utána. Fölé érve már sejtettem, hogy valóban jó hallal van dolgom, 20-25 perces fárasztás után egy 23,10 kg-os tükörpontyot meríthettem, mely csupán 5 dekagrammal maradt el az egyéni rekordomtól.

Nagyon boldog voltam, hogy sikerült egy ekkora halat fognom, egy ilyen nehéz vízből.

A hal visszaengedése után az etetés mennyiségét emeltem 70-80 szemre, a továbbiakban pedig több 10 kg feletti pontyot sikerült fognom, melyek közül ez a 16,35 kg-os bizonyult a legnagyobbnak.

Összesen 18 darab pontyot fogtam 195,44 kg-os összsúlyban 10,85 kg-os átlaggal.

Sajnos nem volt még alkalmam eljutni egy Workshop-ra, viszont a jövőben mindenképpen tervezem. Ennek ellenére minden valaha publikált Keen Carp-os írást elolvastam és próbáltam magamba szívni a mondanivalójukat. Úgy gondolom, sikerült.

Külön öröm volt számomra, hogy horgásztársamnak, Táncos Lászlónak is sikerült a túra alatt egy 20 kg feletti, egészen pontosan 22,60 kg-os ponttyal fényképezkednie, melyet egy pop up-pal kikönnyített, a Keen Carp Bait Service-ben készíttetett, 50/50 Mixből készült, Spanish Red/Monster Crab aromákkal ízesített 24 mm-es bojlival fogott.

Nem adta könnyen magát a hal, egy egyórás fárasztás után, 300 méterre a tábortól sikerült megszákolnia.

Ajánlom mindenkinek ezt a gyönyörű vizet, hiszen ilyen helyeken lehet csak igazán tapasztalatot szerezni.