Átbillent a mérleg Csurgón

írta: Terbe István

Krenkó Karcsi barátommal először vágtunk neki Fehérvárcsurgónak, ugyan több alakalommal is a tervek között szerepelt, de az idei őszre érett be a történet. Hat napra terveztünk az októberi hosszú hétvégét beépítve. Jómagam csak egy nap késéssel tudtam csatlakozni munkahelyi elfoglaltságok miatt, így Karcsira maradt a meder feltérképezése és az alapos helykeresés, továbbá az etetés felépítése.

A jobb helyek közel két napos pihenőidőt kaptak, én az érkezésem estéjén húztam be először a hotspot-ra, ami másnap reggelig csendes is maradt, majd egy 16 kiló feletti tőponty kezdte meg a tűzijátékot…

Ettől a pillanattól kezdve lényegében négy napon keresztül nem volt megállás és 2-3 óránként volt kapás a hotspotról, jöttek a 14-18 kg között bajszosok, kamera elé már nem is állítottuk mindet. Az „etetés” a horgcsali mellé, mindössze 2 szem golyóra csökkent.

Hamarosan jött is az eredmény és egy agresszív kapás követően egy hosszas komótos fárasztás után megérkezett a 20 kiló feletti vára várt tőponty…

Ezt követően reméltük, hogy még tudunk hasonló példányokat szákolni, viszont kis mértékben ugyan, de csökkent az egyedsúly, ami egy 18 kg feletti és 17 kg feletti halban mutatkozott…

Panaszra nem lehet okunk, bár nem vagyunk maradéktalanul elégedettek. És lehet, ez furának tűnik, de magasak az elvárásaink magunkkal szemben. Tudjuk, hogy ezt lehet még jobban csinálni és rajta is leszünk a jövőben.

A túrára Big Water Mixből készült, extra kemény Red Bubblegum/Spanish Red bojlikat vittünk 24-es méretben. A golyókat előre áztattuk és akár 3 napot is vártak az áztatásban, sok alkalommal a horgcsalit sem cseréltük, mert nem volt indokolt. Természetesen a horog élességére nagy figyelmet fordítottunk.

Érdekesség még, hogy szinte egy hely volt, ami működött, onnan 15 méterre mind a két irányba volt szerelék, de azokról a helyekről szinte alig lehetett kapást elérni. Itt szeretném felhívni a csapatmunkára a figyelmet, Karcsi barátom nélkül nem érhettem volna el ilyen szép eredményt és az ő tökéletes helyválasztásnak és munkájának is köszönhetem, hogy a háromfai 19,95 kg-os pontyom (amit nem fájt elismerni, hogy nem éri el a 20 kg-ot) után Csurgón 20,50 kg-os csodálatos tőpontyot tudtam fényképezőgép elé rakni. Sokszor előfordult már, hogy az egyikünknek jobban megy a másiknak kevésbé, de ilyenkor is mindenki teszi a dolgát és ettől működik egy jó csapat!