Családi nyaralás

írta: Zilahi Norbert

Idei első nyaralásomat barátommal terveztem egy általam már jól ismert vízre. Célunk az volt, hogy neki is sikerüljön egy-két darabosabb halat fognia. Időközben aztán úgy alakult, hogy a családom is elkísér minket, mondván, hogy addig maradnak, amíg a gyerekek bírják.

Egyeztettem barátommal és természetesen nem volt kifogása az ellen, hogy ezúttal családostól megyek horgászni.

Sajnos úgy alakult, hogy az idő inkább nyaralásra volt alkalmas, mint horgászatra. Mindennapos viharok, kisebb záporok, 38 °C és 80%-os páratartalom jellemezte ottlétünk időjárását. Volt olyan, hogy evezés közben alig kaptunk levegőt. Ehhez még társult a víz algásodása és „beállása” is, amin sajnos a motorcsónakkal való levegőztetés sem segített.

Ez meg is pecsételte a horgászatunk azon részét, hogy igazi 20 kg feletti halakat fogjunk.

Az időjárás miatt vasárnap és hétfő hajnalban kb. 4 darab 20+os halat fogtak 120 hektáron és jóformán hétfőtől a csapatok már csak kb. 4-5 db kisebb pontyot fogtak a hét végéig.

Minden tudásunkat igyekeztünk bevetni, aminek aztán meg is lett az eredménye. Elkeseredett barátomat bíztattam, hogy ne legyen türelmetlen, mert mi azért a körülményekhez képest szépen fogunk és meglepő módon jóformán 16 kg feletti halakat.

Ezúttal az éjszakai órák bizonyultak eredményesebbnek, de azért a nappali órákban is sikerült 1-2 kapást kicsikarnunk.

Megfigyeltem, hogy a tó közepén egy kb. 60 m széles sávban nem horgászik szinte senki. Itt alakítottam ki egy 3 napos előetetést, ami végül a túra legnagyobb halát adta 18,80 kg-mal.

„Sajnos" ezúttal 18,80 kg-ig jutottunk, de 3 darab 18 kg feletti, 39 darab 16 kg feletti és 8 darab 10-16 kg közötti pontyot sikerült azért fognunk, úgy, hogy mindössze három halunk volt 10 kg alatt.

Úgy gondolom, a helyes csaliválasztás és a jó taktika megint minket igazolt. A tógazda elköszönéskor mondott szavait idézve: „Gratulálok, megint megaláztatok mindenkit."

Végezetül nagyon jó volt átélni a gyermekek érdeklődését és szembesülni gyors tanulási képességeikkel. Mindenben segítettek, együtt etettünk, csaliztunk és még a szereléket is együtt hordtuk be, felejthetetlen élményt nyújtva ezzel nekik és nekünk is. Talán anya is kipihente kicsit magát. :)

Köszönettel tartozunk a minőségi csalikért Orbán Istvánnak és csapatának, Regős Gyuribának, a tógazdának pedig azért, hogy védik és óvják a halakat.