Első horgászatom Keen Carp csalival, első túrám Merenyén

írta: Horváth Szabolcs

Barátommal Maul Norbival nyár végi túránk helyszíne „Baranya Gyöngyszeme” Merenye volt, ahol augusztus utolsó hetében hétfő reggeltől péntek reggelig hódolhattunk szenvedélyünknek. Norbi már versenyeken is horgászott ezen a vízen, de nekem ez volt az első alkalom. Mivel a tó híres nagyhal-állományáról, de emellett nem elhanyagolható a keszegállomány sem, ennek tudatában (és Orbán István tanácsának köszönhetően) a túrán a Bait Service-ben készített Big Water mixből Spanish Red/Barack aromával ízesített bojlit használtuk, 24 mm-es méretben. Mag, pellet zéró!

Miután megérkeztünk következett a szokásos procedúra, amit különösebben nem részleteznék, jegyváltás, kis beszélgetés a „helyiekkel”, aztán irány a lefoglalt hely. Lelkes kipakolás, csónak a vízre, majd elkezdtük a megfelelő helyek keresését a szerelékeinknek. A helykeresés során figyelembe vettük a korábban beszerzett tippeket, tanácsokat, emellett a saját megérzéseinkre is hallgatva a „tutinak” mondott helyeken kívül is helyeztünk el bóját. Az etetést nem vittük túlzásba, mind a hat bójához, minden reggel és este 10-12 szem bojlit szórtunk. Ezen felül minden halfogás után, a végszerelék elhelyezésekor 4-5 szem bojlit koncentráltan. A végszerelékünk a lehető legegyszerűbb volt, az előke és hajszálelőke hosszt variáltuk kicsit.

Arra számítottunk, hogy az első nap kapás nélkül maradunk, ezzel szemben a végszerelékek elhelyezését követően 3-4 órával máris egy 14 kg feletti pontyot meríthettem. Nem rossz kezdésnek..gondoltuk.

Majd pár óra elteltével Norbi egyik távolabbi bójájánál elhelyezett szerelékére volt érdeklődő. A távolság miatt csónakba szállva kezdte a fárasztást, majd egy kisebb tövest szákolt, amit azonnal vissza is engedett. Az első éjszakánk nyugodtan telt, bár egy kapásunk volt, ami végül halvesztéssel járt.

Kedd napközben aztán ismét Norbinak volt kapása, azonban ismét egy 10 kg alatti pontyot merített. Ez volt a túránk második és egyben utolsó 10 kg alatti fogása. A második nap további kapás nem volt, a botokhoz egész nap nem nyúltunk és estére is maradt minden változatlanul, sőt a második éjszaka is nyugisan telt. Szerdán hajnalban 4 órakor Norbi kapásjelzőjére ébredtünk, majd sikeres fárasztást követően egy 10 kg feletti tükrössel fényképezkedhetett, amit 6:30-kor egy újabb 10 kg feletti, érdekes „alkatú” töves, amit sajnos a farok tövénél lévő sérülés tett érdekessé, követett.

Nemsokkal ezután ismét barátom utoljára visszahelyezett szerelékén volt kapás, melynek végén már egy gyönyörű, egészséges hosszú 10 kg feletti nyurga küzdött.

Szerda napközben, este és az éjszaka folyamán további kapásunk nem volt.

Aztán csütörtök hajnalban 4:30-kor elkezdődött valami.. ekkor végre az én kapásjelzőm hangjára ébredtünk, aminek eredménye az volt, hogy egy 14,2 kg pontyot fektethettem kis időre a bölcsőbe. Ez után már nem kellett visszaaludnunk, mert 6 órakor Norbinak volt kapása, kíméletes fárasztást egy sikeres szákolás követett, majd egy 12,8 kg-os bajszossal fényképezkedett.

A végszerelékét visszahúzta, majd épp a reggelihez készülődtünk, amikor az én kapásjelzőm szólalt meg. Erős húzós kapás volt, majd egy 20 perces fárasztást követően sikerült eddigi rekordomat megdöntve egy 22,30 kg-os pikkelyest a pontybölcsőbe fektetni.

A nagy öröm nem tarthatott sokáig, ugyanis kb. 1 óra elteltével Norbinak is kapása volt, melynek eredménye egy 17,90 kg-os tükörpontyot volt, ami Neki is egyéni rekordot jelentett.

Fotózás, halápolás, visszaengedés után alig eszméltünk fel és egy úajbb, ám az alőzőeknél komótosabb, óvatosabb kapás jelentkezett. A fárasztás, túránk eddigi legkeményebb küzdelme volt, melynek végén ismét egy 20 kg feletti példányt fényképezhettünk. A gyönyörű tükrös 21,40 kg volt.

A nap további része kapás nélkül telt, de emiatt már nem szomorkodtunk, sőt újra meg újra felelevenítettük reggeli kapásainkat.

S egy „jópofa” sztori, ami a Keen Carp bojlik minőségét bizonyítja. A szomszédos bojlis helyen horgászók közül az egyik bácsi még a délelőtt folyamán meglátogatott minket, és a következőt kérdezte: „ Fiúk! Ti tényleg fogtok halat vagy csak imitáljátok?”. Mondtuk neki, hogy tényleg fogtunk...A válasza az volt, hogy „Mi vasárnap óta vagyunk itt, de még egy darab halat sem fogtunk”. Ők „más” bojlival és pellettel horgásztak…

A túra hátralévő része nem volt túl eseménydús, hiszen péntek reggelig már csak Norbinak volt egy kapása. Végül egy 12,6 kg-os tükörponty sikerült a bölcsőbe fektetnie.

Összegezve a túránkat, nem egészen 96 óra alatt 12 db pontyot fogtunk, melyből 2 db volt 10 kg alatti, 7 db 10-15 kg közötti, 1 db 17+ és 2 db 20 kg feletti.

Köszönjük Istvánnak a tanácsokat és a Keen Carp-nak a remek bojlit!