Hat nap peca, három nap horgászat

írta: Márk Tamás

Az évente megrendezésre kerülő Merenyei Baráti Találkozó egy nagyon jó hangulatú, inkább a jókedvről, új emberek megismeréséről szóló kezdeményezés, mint sem vérre menő verseny.

Persze titkon mindenkiben ott van, hogy szeretne legalább a dobogóra felállni. Mi sem voltunk ezzel másképp és igyekeztünk nem csak a szerencsére bízni magunkat, ezért egy kész átgondolt taktikával érkeztünk, ami számunkra is új dolog volt. Ez pedig nem más mint a Hit&Run etetési stratégia, miszerint három nap etetés horgászat nélkül.

Mikor az első két nap híre ment a tavon, hogy van egy csapat aki idejött, kifizette a nevezési díjat de még csak a botokat sem vették elő többen félkegyelműnek néztek minket, sokan viszont kíváncsian várták mi lesz az eredménye beleértve minket is.

Naponta kétszer etettük a helyeket 15-20 szem Big Water Mixből készült bojlikkal.

Kedden este aztán helyükre kerültek a botok és izgatottan vártuk mit hoz az éjszaka. Nem kellett csalódnunk, reggelig meg is volt az öt mérhető halunk (minden csapat öt legnagyobb halának az összsúlya számított) 13 és 17 kg között.

Másnap délben már egy termetesebb 23 kg-os is tiszteltét tette.

Ez után a hal után egy nap kapástalanság következett.

Régebben már biztos elkezdtem volna törni a fejem, hogy mi lehet a baj és sorra cserélgettem volna a csalikat, de ma már tudom, hogy a csend és az, hogy esetleg hosszabb időn keresztül nincs kapásunk csak növeli az esélyt egy újabb nagyhal kifogására.

Így is történt, hiszen az utolsó napon kétszer is hívni kellett a mérlegelőt. Előbb egy 18+os majd egy 21,50-es látogatott meg minket.

Hátra volt még egy éjszaka és nekünk nagyon kellett volna legalább két jó hal, hogy a dobogó közelben maradhassunk. Hajnalban aztán előbb egy 19-es tükrös majd egy 18-as tövest sikerült szákba terelni.

Ezzel 99,42 kg-os összfogással, közel 20 kg-os átlagsúllyal sikerült a B szektor harmadik helyét elcsípni.

Összességében egy eredményes hetet tudhattunk magunk mögött. Remek embereket ismertünk meg és biztosak vagyunk benne, hogy jövőre ismét elindulunk ezen a jó hangulatú „versenyen".