Keen Carp bojli bevetése Palotáson

írta: Pintér István

Palotásra tervezett egyhetes horgásztúránk előtt csaliválasztás tekintetében Orbán István segítségét kértük. Sajnos a Bait Service rendelésre már nem maradt időnk, hiszen nem készült volna el a horgászatig a bojlink, így István tanácsait megfogadva a bojliválasztásunk a Mega Spice&Seed Mixből készült, Spice Oriental aromával ízesített bojlira és a Mixed Birdfood Mixből készült, Pineapple/Banana aromákkal ízesített zacskós bojlira esett 18 és 20 mm-es méretben.

A Berek nevű horgászállást választottuk táborhelynek. Miután tábort vertünk, beültünk a csónakba és feltérképeztük az előttünk álló vízterületet. Az első számú bojánkat a parttól 180-200 méterre helyeztük el, ahol 5-8 cm-es lágy iszapot találtunk. A második számú bójánk részére 200-220 méter távolságban találtunk helyet, itt 10-20 cm-es iszap volt jellemző. A két bójánk között körülbelül 60-70 méter távolság volt.

Az első etetésünk bójánként 15 szem bojliból állt.

Hat óra elteltével megszólalt az első számú bója kapásjelzője, majd egy örök emléket jelentő 25 perces fárasztás után pillantottuk meg először a pontyot. Már ekkor láttuk, hogy nem mindennapi halat akasztottunk.

Mérés után derült ki, a pontos súlya, ami 25,20 kg volt. A ponty a Mixed Birdfood Mixből készült bojlinak nem tudott ellenállni.

Álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen rövid idő elteltével ekkora halat tudunk a szákba terelni.

A túra alatt még 6 darab 10 kg feletti és 3 darab 10 kg alatti halat sikerült fognunk.

Úgy gondolom, hogy egy sikeres és felejthetetlen horgászatot zártunk.

Köszönet Orbán Istvánnak, a Keen Carp csapatnak és köszönöm Palotásnak a felejthetetlen élményt!