Visszatérés a Secret Carp Lake-re

írta: Tóth Péter

A tavalyi évben először horgásztunk ezen a tavon két osztrák barátommal Patrick-kal és Markus-szal. Persze már akkor is Keen Carp-os stílusban. :-)

Akkori látogatásunk egy sokhalas horgászatot eredményezett, sikeresen feltérképeztük a halállományt. Én nem teljesen elégedetten távoztam a tóról, ugyanis elhibáztam az etetési mennyiséget. Túl sokat etettem, ezáltal a darabosabb halak elkerültek. A mostani horgászatomra azonban a hibámból tanulva érkeztem.

Megérkezésünk után Patrickék a 10-es stéget foglalták el, én pedig kettővel arrébb, a 8-as stégen rendezkedtem be. Etetőhajóval, radarral térképeztem fel az előttem elterülő vízterületet, próbáltam valami szokatlant, valami eltérőt keresni, de többnyire mindenhol egyenletes 1,4 méteres vizet találtam csak.

Úgy 130 méterre azonban észrevettem egy 30 cm-es különbséget a mederben, illetve egy tereptárgyat, ami feljött 80 centiig. Itt kidobtam egy H bóját majd, fölé mentem a tavon található "lélekvesztővel" és letapogattam a területet. Egyenletes iszapot találtam.

Ezúttal az előző évtől eltérően Orbán Pisti tanácsára 28 mm-es Big Water bojlival készültem, szerettünk volna négy helyet előetetni a tavon, azonban erre hely szűke miatt nem volt lehetőségünk, így be kellett érjük kettővel.

Az előetetés meghorgászásáig pedig keresőhorgászatot folytattam a Hemp/Nutty, illetve az 50/50 Mixből készült 24 mm-es bojlikkal.

Az első éjszaka viszonylag nyugalmasan telt, második este azonban sikerült fognom egy 12,40 kg-os pontyot.

Ezt kicsivel később Patrick 10,50 kg-os pontya követte.

48 óra elteltével kezdtük meg az előetetett helyek meghorgászását. Nem sokkal a szerelékek elhelyezése után Markus egy 9 kg-os ponttyal fényképezkedhetett, s míg ő fárasztott, addig nekem is elhúzta egy 15,40 kg-os ponty. Nem rossz kezdés!

Este 7 órakor egy lassú komótos kapásra emeltem rá. A fárasztás végén egy 20,95 kg-os gyönyörű tükörpontyot tarthattam a kezemben.

Leírhatatlanul boldog voltam!

Második alkalommal egy új tavon 20 kg fölé menni óriási öröm! Hajnalig még sikerült három darab pontyot fognom, egy 14,95 kg-ost, egy 12,85 kg-ost és egy 10,85 kg-ost.

A folyamatosan csökkenő egyedsúly miatt ekkor úgy döntöttem, hogy nem húzom be újra a szerelékeimet, hanem ráetetek két marék bojlit és várok reggelig.

Reggel 7 órakor húztam be újra a szerelékeket. Egészen estig nem volt kapásom, azonban hajnali fél egykor egy 15,40 kg-os, hajnali egy órakor egy 15,95 kg-os, kettő órakor pedig egy 10,90 kg-os pontyot szákolhattam.

Mind 10 kg feletti példány volt! Ezt hatalmas sikernek éreztem.

Másnap hajnalban sikerült még fognom egy 13, illetve egy 9 kg-os pontyot.

Ha tudtunk volna maradni, újra pihentettem volna az etetéseket, azonban a túránk sajnos véget ért.

Úgy gondolom, egy abszolút sikeres horgászatot tudhatok magam mögött. Második látogatásom alkalmával sikerült átlépnem egy új vízen a 20 kg-os álomhatárt! Megfelelő csalival és taktikával nincs lehetetlen!

Köszönöm Orbán Pistinek a segítséget és a Bait Service-ben elékszített bojlikat!

2017 óta vagyok „vírusfertőzött” és azóta szorgalmasan terjesztem is. :D Eddig még senki nem bánta meg!